2012. február 7., kedd

kókuszcsók

Borisznak az a tévképzete, hogy az anyja cukrász és a mi házunk egy cukrászda. Természetellenesnek véli, ha még egy nyomorult száraz keksz sincs itthon. Komoly felszólítások vagy hogy szebben fogalmazzak felkérések érnek egyik nap a másik után, hogy készítsek kakilós kekszet, vagy fánkot, vagy brióst, de gyorsan íziben valamit. A szombati fánk projekt után nem voltam annyira elvetemült, hogy akartam volna valami hasonlóan nagy volumenű sürgés-forgást előadni. Lazán kivágtam a hűtő ajtaját, és rám kacsintott, mit kacsintott, üvöltött 4 tojás árválkodó fehérjéje. Ez olyan, se ilyen se olyan mennyiség, tortára nálunk, mármint Pavlovára biztosan nem elég. Még Ausztráliából átmenetileg itthon lévő ismerősünknél ettünk valami hasonlót mint a képen látható kókuszcsók. Improvizáltam, itthon kezem ügyébe akadó néhány hozzávalóból készült és biza finom.
Hozzávalók:
  • 4 tojás fehérje
  • 10-12 ek. kristálycukor
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 1 ek. liszt, csak hogy a zacskóban ne árválkodjon
Nem nagy ügy, tényleg alig néhány dolog, és a liszt is elhagyható. Vesszük a tojások fehérjét alaposan felverjük, úgy, hogy közben apránként a cukrot is hozzá adagoljuk. Olyan keményre verjük a habot, hogy nyugodtan felfordíthatjuk a tálat, akkor sem borul a hab ki belőle. Ezután jön a liszt és kókusz és azzal is elkeverjük a tojás fehérjénket. Én gépi habverővel csináltam. Nem esett össze. Ezután kanállal sütőpapiros tepsire halmoztam, és 180C-ra előmelegített sütőben megsütöttem őket. Tök finomak lettek. Nem nagy adag. Sajnos percek alatt el is tüntek a bendőkben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése