2020. április 10., péntek

Kuglóf

Gulyáslevest főztünk ma kinn bográcsban. Puha kenyérrel jól lehet bőségesen lakni, de én sem ehhez vagyok szokva, az én anyukám bármily gazdag leves került az asztalra, mindig tett utána valamit, leginkább valami kelt tésztából készült csodát. Az utóbbi idők rendesen kiveszik belőlem az erőt, én nem maradhatok otthon, s ha eddig megterhelő volt a munka, most hatványozottan az. Áldás, hogy itthon lehettem, áldás, hogy nem kellett korán kelnem, áldás, hogy el tudtam engedni, hogy ne kapcsoljak turbó üzemmódba, áldás, hogy elnéző voltam magamhoz, hogy fél 11-kor még pizsamában voltam, ennek a lezserségnek viszont meglett a böjtje, kevés időm maradt kitalálni mi készüljön másodiknak, és arra is, hogy az elkészüljön mire a leves. Fogalmam sincs honnan jött a gondolat, hogy legyen kuglóf, kutakodni kezdtem a blogon, bizonyára fenn lesz a recept, nem találtam, pedig már jó párszor megsütöttem. Pedig nekem a kuglóf csak az, amin felnőttem, amit anyukám piros Váncza süteményes könyvéből készült, telefonon édesanya bediktálta a receptet, a kuglóf isteni lett, nem lehetek ma annyira álmos, hogy le ne írjam, hogy még egyszer az életben hagyjam veszni a receptet. Egyszerű és gyors, cserébe isteni, Nádja, veled együtt sütöttük meg. 

Hozzávalók:
  • 10 dkg vaj/zsír
  • 2-3 tojás
  • 12 dkg cukor
  • 30 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja 
  • 2.5 dl tej
A puha vajat a cukorral habosra kevertem, aztán egyenként hozzáadtam a tojást, következett a sütőpor, a citrom, valamennyi tej, csomómentesre kevertem a liszttel, majd a maradok tejet hozzáadtam. Közben kikentük a kuglóf sütőformát, zsemlemorzsával megszórtam, hogy ne ragadjon bele a massza, a sütőt bekapcsoltam 180 fokra. Elkevertem egy kis cukrot kakaóporral. Annyi masszát öntöttem a formába, hogy beterítse a formát, majd megszórtam a tésztát a kakaós cukorral. Megint egy réteg massza, ismét kakaós cukor, majd beterítettem a maradék tésztával és már mehetett is a sütőbe. 

Kicsit fojtós, ilyen ennek a tésztának a természete, mégis percek alatt fogyott el. Lehet hozzá egy jó kis vaníliasodót készíteni, ha valakinek nem elég krémes. 

Na most már megvagy, legközelebb kéznél lesz a recept.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése