2015. június 9., kedd

Nádja szülinapi máktortája

Drága Kislányom,

most lettél 10 éves. Pontosabban vasárnap. Június 07-én jöttél a világra, pontosan 10 évvel ezelőtt. Elakad a szavam, most sem tudom megfogalmazni pontosan mit érzek. Annyiszor elmondtam, micsoda csoda a jelenléted az életünkben. Miközben manapság minden nap küzdelmesen nehéz mostanában veled.  Pedig hol vagy még holmi kamaszkortól?! Persze ha őszinte akarok lenni, cseppet sem csodálkozom, hiszen tudom, hogy milyen nehéz volt velem is. Tudom anyukám, hogy most bőszen helyeselsz, s talán picit kárörvendsz is - persze kizárólag az ízlésesség keretei között -  hát hiszen megszenvedted velem, hát megtapasztalom milyen gyötrelmesen tehetetlen néha az ember a gyerekével szemben. Azért mégis csak nagyon bátor lélek vagy kislányom, nagyon bátor, nem győzöm elégszer elmondani. Hanna elvesztése után két héttel egy agonizáló családban szülőpárt választani, nagyon bátor dolog. Talán pont ez az erő árad belőled, amikor a végtelenségig kitartóan végig viszed a hisztijeidet. Tudom, és hiszem, hogy mostani zabolátlan vadságod, okossággá szelídül majd, s pozitív erőt, előnyt kovácsolsz majd makacsságodból.

Ünnepeltünk a hétvégén. Mákos tortát rendeltét. A gyümölcsös dolgokat élből elutasítod, így nem könnyű a helyzet, mert a szokásos mákosainkon túl akartam nézni, és úgy tűnt, ez kizárólag valamilyen gyümölcsös párosítással lehetséges. A most következő tortában egyeztünk ki, némi változtatással, mert a meggyet nem tűrted, így lett helyette eper. 
Amikor alkut kötöttünk, nem gondoltam, hogy a tortát majszolva, valamennyiben cuppogva hümmögünk majd az elégedettségtől és gyönyörűségtől.
Gyanítom, gyakran kell majd ismételnem, ezt a kissé munkaigényes, ámde minden gyötrelmet feledtető mennyi mannát.  Moha eredeti máktortáját itt találhatód édesem <3


Hozzávalók:
tésztához:
  • 10 tojásfehérje
  • 35 dkg cukor
  • 35 dkg darált mák
fehér krémhez:
  • 3 dl tej
  • 3 evőkanál búzadara
  • 10 dkg vaj
  • 7 dkg porcukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
meggyes krémhez:
  • 80 dkg friss vagy fagyasztott meggy (vagy 2 üveg meggybefőtt)
  • 60 g étkezési keményítő
  • reszelt citromhéj
  • őrölt fahéj
  • 3 evőkanál cukor
 
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Sütőpapírra előrajzolunk 4 db 26 cm átmérőjű kört - tányért rajzoltam körbe -. Felverjük a tojások fehérjét a cukorral, majd hozzákeverjük a darált mákot és kész.
Ezután a 4 papírkorongra elosztjuk egyformán a habot. Szétkenjük egyenletesen úgy, hogy kb. fél cm vastag massza legyen mindegyiken. Nem kell aggódni, a massza nem folyós, simán el lesz a sütőpapíron, illetve tepsire helyezett sütőpapíron anélkül, hogy szétfolyna.
 
Amíg sülnek a lapok, elkészítjük a krémeket.
A 3 dl tejben megfőzzük a búzadarát, majd hűlni hagyjuk. A vajat a cukorral, a vaníliával és a citromhéjjal habosra keverjük és hozzáadjuk a kihűlt tejbegrízhez.
 
A meggyet kimagozzuk, szűrőbe téve lecsorgatjuk a levét, ha nincs 3 dl, akkor vízzel kiegészítve cukorral, a citromhéjjal, fahéjjal és az étkezési keményítővel sűrűre főzzük a krémet. Közepes lángon kevergetve besűrítjük úgy, hogy a meggyet a végén tesszük bele, majd kihűtjük a krémet.

Jöhet a torta összeállítása: 
Az elsőt egy tálra tesszük, megkenjük a meggyes krém felével. Jöhet rá a következő lap, erre jön a fehér krém, megint lap, a meggyes krém másik fele, végül az utolsó lap.
Lefedve megy a hűtőbe egy éjszakára, másnap tálalás előtt megszórjuk porcukorral.

Én nem meggyel készítettem, hanem eperrel. Az epret cukorral és pici vízzel feltettem főzni, mintha kompótot készítenék. 1 csomag vaníliás pudingport és 1-2 ek. keményítőt csomómentesre kevertem az epres lével, majd hozzáöntöttem a gyümölcshöz és kavargatva besűrítettem. 

Egyébként nagyon szép lett a torta, bár elsőre nem mutat nagyot. Azt hittem, csupán porcukorral majd csupasz és fojtós lesz. Hát nem. Azért vettünk hozzá vanília fagyit, amire semmi szükség nem volt. Porcukor és minden fling-flang nélkül is tökéletes. Csodás, lágy és krémes. Milyen jó lenne, ha csak enni kellene!!!!

Isten éltessen drága kislányom!!!! Szeretlek! <3 Örökké szeretni foglak! <3

3 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot Nádjának!
    (Ennyi idősen már kiskamasz, ez már a kamaszkor kezdete. Szóval már benne vagytok. :) )

    VálaszTörlés
  2. Köszi Macusom, akkor most már nyugodt vagyok. Egyébként szerintem igazad van. Oh jaj nekem! :-) puszillak nagyon nagyon nagyon :-.)

    VálaszTörlés
  3. Némi kerülőkkel találtam rá a blogodra, és benne erre a bejegyzésre. Örülök, hogy kedves barátnőm tortája nálatok is ilyen siker lett, és megédesítette Nádja szülinapját.

    VálaszTörlés