2018. március 16., péntek

Békebeli sós kocka

Borisz kisfiam Te aztán végképp nem rajongsz a sós sütikért. Mostanában amúgy is ritkán sütök. Most, hogy március közepén vagyunk és végre itthon több mint két napot, gondoltam megtarthatnánk évadnyitó kerti főzésünket. Az eső zuhogott, de nem bánom. A tűz mellé állva szorosan apához bújva, jó volt nagyon. Áthívtuk mamáékat és Mesiéket, ebből az alkalomból akartam sütni valami sósat és édes sütit is. Valamit, amit eddig még nem. Azért írom le, mert bár az én tetszésemet nem nyerte el különösebben, Te kisfiam oda voltál érte. Persze az nekem is nagyon tetszett, hogy másnapra kissé tömör, kötött volt, amiért viszont én rajongok, de porhanyósnak jó indulattal sem volt mondható.  A Nosalty-n találtam erre a receptre, íme itt található a recept:

Békebeli sós porhanyós 
  • 1 dl habtejszín - tejföllel helyettesítettem -
  • 200 g vaj
  • 375 liszt
  • 1 ek só
  • 2 db tojássárgája

A tetejére

  • 1 db tojás
  • 3 dkg sajt reszelve
  • 1 ek szezámmag
  • 1 ek. köménymag
  • 1 dkg mák
Szabadon választva, éppen mi van otthon, vagy kinek mihez van kedve.

Elkészítés

  1. A hozzávalókat jól összedolgozzuk.
  2. Kinyújtjuk kb. 1,5 cm vastagra
  3. Majd egy fél órára tegyük a fagyasztóba. - én egy éjszakára tettem a hűtőbe -
  4. 1,5-2 cm nagyságú kockákra felvágjuk
  5. A tetejét lekenjük 1 felvert tojással, majd ízlés szerint megszórjuk különböző magvakkal, és/vagy reszelt sajttal. Majd egy sütőpapíros tepsibe pakoljuk a kockákat.
  6. Így még jó hidegen betoljuk a 200 fokra előmelegített sütőbe, és kb. 20 perc alatt szép aranybarnára sütjük, majd a sütőlapon hagyjuk is kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése