2012. december 2., vasárnap

3 lapos mézes grízes

Sosem szoktam többlapos sütiket sütni. Ez a kijelentés eddig állta meg a helyét. Ma megsütöttem nem mondom, hogy életem első, de nem túl sokadig előre sütött lapokból készített sütijét. Leginkább a mézes zserbóra hajaz, de az is lehet, hogy semmi köze hozzá. Még sosem sütöttem mézes zserbót sem, és gyerekkoromban nem is voltam oda érte. Keresztanyám specialitása volt. Volt benne valami émelyítően nem szimpatikus. Akkor. Most már másképpen gondolom A ma készített süti karácsonyra is teljesen oké, és megkockáztatom, hogy nem is túl drága sütemény. Ráadásul nem túl macerás, ha nem követitek el az általam elkövetett számtalan hibát.
készítik a csizmákat elő a mikulásnak
Egyébként jól telt el a néhány nap. Olyan jó, hogy időnként reagál az univerzum, ha elküldöd gondolatban, hogy mire van szükséged. Tegnap én így jártam. Nádjának az iskolai benti cipője rettenetes állapotba volt. Majd elájultam amikor megláttam. Nem tűrt halasztás, muszáj volt lecserélni. És korcsolyára is szükségünk volt. És milyen jó lenne minél olcsóbban! - gondoltam. És igen, 2.500,-Ft-ból megoldottam az egészet. Csak azt nem értem, hogy amikor nem így megy, milyen gátat szabok az univerzumi küldeményeknek!

Na koncentráljuk a sütire! Jut eszembe, annyira jó a tésztája ennek a sütinek, hogy szerintem remek alapját képezheti egy bármilyen krémmel elkészített süteménynek!

Hozzávalók:
1 tojás
5 dkg. margarin
3 ek. tej
2 ek. méz
45 dkg liszt
15 dkg cukor
1 kiskanál szódabikarbóna
Előre szólok, hogy ez a tej mennyiség nem lesz elég. Annyit adjunk hozzá, amitől kellemes állagú tésztát kapunk. Tepsi hátulján sütöttem egyenként lapoknak. Néhány perc alatt elkészül, vigyázzatok meg ne égessétek!
Krém:
5 dl tej
5 ek. búzadara
15 dkg vaj
20 dkg porcukor
Tejet felforraljuk és hozzáadjuk a búzadarát és sűrű grízt főzünk. A vajat kikeverjük a porcukorral, majd ha a gríz kihűlt, szépen kikeverjük. Javaslom, hogy porcukorral keverjétek ki tényleg a vajat, én nem így tettem, korcogott  is rendesen a cukor a fogam alatt, amit úgy gondoltam elhárítani, hogy tettem a meleg grízből hozzá. Ez valóban segített, a cukor elolvadt, a krém meg elfolyósodott. Ha Ti nem így csináltok, az használni fog mindenképpen. 
Csokimáz:
4 ek. cukor
1 ek. kakaó
3 ek. tej
5 dkg margarin
Bevonjuk a tetejét! :-)

3 megjegyzés:

  1. Fevikém!
    Miylen finom sütit sütöttél megint. A gyerekek tündériek és mekkorát nőttek megint. Nadja kész hölgy:-))

    VálaszTörlés
  2. Köszi Gesztikém, tök jó, hogy bekukkantottál. Igen, Nádja már egyre csajszisabb! :-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Fevi!
    Érdekes dolog ez a kívánás. Ha merek gát-gondolatok nélkül kívánni, akkor sikerül, mindig. Olyankor nem értem, miért is nem merek nagyobbat kívánni?

    VálaszTörlés