2013. május 12., vasárnap

epreske

 Ígérem, hogy nem leszek nagyon terjengős. Nem mondanám, hogy éjjel-nappal sütök-főzők, most, hogy már jó néhány hónapja - hmmmmmmmm. lassan van az már egy éve is -, 8 órában dolgozó nő lettem. Szóval nagyon is eszünk és csinálok újdonságokat, csak éppen a recept leírásáig sosem jutottam el. Én balga béla hagyom elveszni ezeket az értékeket. Életünk egy szeletét. Szóval gyerekek, hajrá, anyátok ismét megrázta magát, tollat ragadt és ír! Nektek. Azért, hogy tovább örökítsem, hogy segítsek emlékezni nektek. 
A mai sütit nem találtam sehol. Volt itthon eper, és azon kívül nem sok más. Azért tovább kutakodtam és a következő sütit hoztam össze nektek. Remélem valamikor elkészítitek majd, mert azt bizton állíthatom, hogy ezt most nagyon szerettétek.
Na, ugye, hogy ugye?!

Piskóta:
6 tojás
6 ek. cukor
5 ek. liszt
2 ek. kakaó
A piskótát a klasszik módon készítjük el. Ezt megtanuljuk együtt, leírással nem is bíbelődöm.
Krém 1 - epres -.:
1/2 kg eper
20 dkg cukor
2 dl víz
2 cs. vaníliás pudingpor
Figyelmeztetlek Benneteket, hogy tőlem pontos adatokra ne számítsatok. Remélem öröklitek tőlem a bátorságot, legalább is főzés terén és szem és egyéb érzékszerveiteket használva ügyesen ellavíroztok.
Az epret apró darabokra vágva a vízzel és cukorral főzitek kb. 20 percig. A pudingporokat pici vízzel csomómentesre keveritek majd hozzá adjátok az eperhez és besűrítitek. 
Ez a krém kerül a kisült, kihűlt piskótára. 
Krém 2 - csokis:
2 cs. csoki puding
5 ek. cukor
1/2 l tej
2 dl tejszín
Sűrű krémet készítünk belőle, majd az epres krém tetejére kenjük. A csokikrémet keksszel szépen kirakjuk és csokimázzal megcsorgatjuk. Nálunk nem volt ideje a keksznek megpuhulni, de ha előző este elkészül, másnapra a keksz egész biztosan megpuhul. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése