2014. február 2., vasárnap

Terike néni kókuszos sütije

Mindig elfelejtem, hogy a január mennyire munkával terhelt. Ez a hónap fullasztóan telt a sok előző éves beszámoló és a jelenlegi évre vonatkozó éves terv megírásával. Mióta megszülettetek, - pedig Nádja Te már 8, Borisz Te meg 5 éves vagy -, alig emlékszem olyan délutánra, amikor aludtam volna egy rövidet, vagy olvastam volna, vagy egyszerűen csak azzal foglalkoztam volna, amire vágytam. A január hétköznapjait és hétvégéit is, sőt az estéimet is leginkább a munkahelyi feladatokkal való foglalatoskodás töltötte ki. Péntek volt a beszámolók beadási határideje. És a hétvégén valami olyasmi történt, amiről csak ritkán számolhatok be. Végeztem ugyan házimunkákat, de leginkább mégis én voltam mindennek a közepe. Ebéd után ledőltem, még ha nem is aludtam, Nádja, Neked horgoltam egy mamuszt, mert ezt kérted, és olvastam, olvastam és olvastam........ Jó könyvet, úgy, ahogyan gyerekkoromban. Faltam és izgatottan vártam, ha le kellett tennem, hogy újra eggyé válhassak a könyvvel. Sütöttem is, persze mióta utoljára itt jártam, nem most először. Az, hogy írok is azt mutatja, hosszú idő óta, most pihentebb vagyok, van időm picit magammal is foglalkozni.
Ezt a sütit is a Klubbunkba járó Terike néni szakácskönyvéből sütöttem meg. Ódákat zengtek az itthoniak, remélem, ha majd felnőttek lesztek, Ti is szívesen elkészítitek és visszautaztok ide, a mai napra, 2014.február 2-ra. Mily meglepő, a süti most sem a recept leírása betartásával készült. Az ok egyszerű, nem volt itthon minden hozzávaló, de az eredmény tényleg jó lett.

Kókuszos tészta: - ezt pont úgy csináltam, ahogyan Terike néni leírta -
  • 7 tojás fehérje
  • 15 dkg cukor
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 5 ek. liszt
A tojások fehérjét keményre verjük a cukorral, majd hozzáadjuk a kókuszreszeléket és a lisztet. Alaposan kizsírozott, lisztezett sütőben megsütjük. Nem lesz túl magas, és nem is piskóta omlósságú, de nagyon intenzív kókuszos ízű finomság.

Az eredeti recept szerint a 7 tojás sárgáját kell 16 dkg cukorral gőz fölött felfőzni, vaníliát hozzáadni és ezzel kell megkenni a tésztát. Legvégül csokimázzal borítani.

Mivel az alaphelyzet nálam az volt, hogy 5 tojásfehérjém volt csupaszon, beáldoztam még két tojást, így meg lett a szükséges tojásfehérje adag, viszont csak két tojássárgájám volt. Így aztán a következő krémet dobtam össze, kóstolás után szabadon, amikor kellett módosítva az eredményt.

Krém:
  • 2 tojásfehérje
  • 6-9 ek. gríz  (fogalmam sincs mennyi volt pontosan)
  • kb. 20 dkg cukor
  • kb. 5 dl tej
  • 1 cs. vaj

A tojást alaposan kikevertem a cukorral, és a grízzel, felhígítottam a tejjel és felfőztem, majd amikor a számomra szimpatikus sűrűséget elértem, és nem volt forró a grízes krém, a vajat elkevertem benne.

A nem forró krémet a kihűlt tésztára kentem, majd csokimázzal megcsorgattam. 

Csokimáz:
  • 1 tábla csokit
  • megöntözve olajjal
berakok nagyon rövid időre mikróban,  amikor elértem a kívánt hőt elkeverem a masszát és rálocsolom a krém tetejére.
Borisz kicsim, hajat vágtunk :-)

Boriszkám, a Te napod ma a kókusz jegyében telt. Igazi új felismerés, hogy rajongsz érte. Nádja, Te óvatosabb duhaj voltál! Ilyenek vagytok :-) És én nagyon szeretlek Benneteket!
Imádott kupikirálylányom, a farsangi jelmezedhez dúrod a szekrény tartalmát szanaszét :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése