2014. december 1., hétfő

Sárgaborsó krémleves

Nádjám,
olyan hanyag vagyok. Alig jövök, pedig Nektek írok. Múlt szombaton csak mi hárman voltunk itthon. Apa dolgozott. Lusta szombat reggel volt. 10 órakor még mindannyian pizsiben voltunk. Hú, mit fogunk ebédelni? Csapódott a fejemben. Így élünk mi. Képtelen vagyok a tervezettségre. Lássuk csak. Nyitottam be a spájzba. Mi van itthon? Néhány dolog, közte sárgaborsó. Tészta is volt és mák is akadt. Mit szólnátok sárgaborsó krémleveshez és másodiknak mákos tészta? Leves nem kell, de a tészta jó lesz. Harsogtátok. Na de mákos tészta magában, az azért nem járja. Csak az kap mákos tésztát, aki levest is eszik. Gyorsan beáztattam a sárgaborsót. Jó volt, mert Borisznak volt kedve a kiválogatáshoz. Gyorsan beáztattam. Ez idő alatt legalább felöltöztünk, fésülködtünk. Aztán feltettem főni. Sóztam, borsoztam, tettem bele fűszereket, amit találtam. Tárkonyt, oregánot, bazsalikom is akadt, és babérlevél. Fedő alatt hamarabb főtt puhára mint gondoltam. Máskor legalább van itthon krémsajt. Most az sem akadt. Egy fej vöröshagymát apróra kockáztam és olajon jól megpirítottam. Azt hiszem még liszt sem került bele, be sem rántottam. Amikor a hagyma megpirult, hozzá öntöttem a megpuhult sárgaborsóhoz és botmixerrel jól összedolgoztam. Tejszín sem volt itthon, volt viszont tejföl, ezért sok-sok tejfölt tejjel csomómentesre kavartam és hozzáöntöttem a borsópüréhez. Felengedtem annyi vízzel, hogy elérjük az általunk kedvelt krémleves sűrűséget. A fokhagymát a végén pótoltam, mert az elején kifelejtettem. Talán egy pár csepp citrom levet is facsartam. Végül megjavultam, mert Te a lelkemre kötötted, hogy mielőtt elfelejteném, hogy hogyan csináltam, feltétlenül leírjam a receptet. Hát leírtam. Csodás kérés. Ezek szerint mégis sikere volt a sárgaborsó levesnek. Na jó, csak nálad. Borisz bele sem nyalt. :-) Pirítós kenyérrel ettük, fokhagymával és sajttal. :-)

Hozzávalók:
  • sárgaborsó
  • só, bors, majoranna, oregánó, bazsalikom, tárkony, babérlevél
  • olaj
  • hagyma
  • fokhagyma
  • tejföl
  • tej
Ja, és imádlak! <3 <3 <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése