2015. július 26., vasárnap

sütés nélküli hűsítő nyári édesség


Amúgy  nagy melegben is szívesen sütök, de az elmúlt napok hősége mégis arra késztetett, hogy valami hideg hűsítő édességet készítsek. Jöttek a közös barátok. Az idő kevés volt, és boltba sem volt lehetőségem elugrani, maradt a kényszerkonyhán fellelhető hozzávalókból összedobott desszert. Jó kis desszert gyerekek! Borisz, Neked különösen tetszett és Marci barátodnak is! Még a receptet is elkérte!

Az eredeti receptet itt találjátok
Hozzávalók:
  • 5 dl joghurt
  • 50 dkg gyümölcs
  • 1 dl tej
  • 2.5 dkg zselatin
  • 2 ek porcukor
Elkészítés:

  1. A tisztított gyümölcsöt apró kockákra vágjuk.
  2. A meleg tejben feloldjuk a zselatint.
  3. A joghurthoz hozzákeverjük a porcukrot, a gyümölcsöt és a langyosra hűtött zselatinos tejet.
  4. A formázó edénybe töltjük.  
Az eredeti recepttől eltértem. Csak natúr joghurtom volt itthon, aminek most külön örültem. Abból sem elegendő, így kefírrel pótoltam az adagot. A natúr joghurtot ízlés szerint elkevertem porcukorral és citrom levével, majd hozzá adtam az elkészített zselatint. Ezzel mindig pórul járok, ma sem történt másképp. Nem sikerült eltalálnom a zselatin mennyiséget, így többnyire nem áll össze a massza. Ilyenkor újratervezés következik. :-) Kiborít, újabb adag zselatin, és következik az aggodalom, hogy nem lesz e gumis.
Gyümölcsöt nem vegyítettem a joghurthoz. Viszont megpucoltam kb. 6 db őszibarackot és cukorral, citrom levével és a barackokból kifolyt lével összeforraltam és készítettem hozzá gyümölcsszót. Pazar, isteni. Igazán nagy sikert arattunk.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése