2015. február 8., vasárnap

túrós-meggyes süti

Apa már ezer éve rágja a fülem, hogy készítsek sütit, amiben meggy és túró van. De nekem semmi kedvem nem volt mostanában sütni. Vagyis hát nagyon nagyon sok volt a munkám az utóbbi időben és egyszerűen elengedtem a sütést. Erzsike mama szerencsére sütött helyettem is, így nem maradt egyetlen hét sem süti nélkül. Ma viszont Apa nem hagyott nekem lehetőséget, egyszerűen kivett a mélyhűtőből egy zacskó meggyet és egy zacskó túrót. A többit rám bízta. Illetve javasolt nekem néhány számára szimpatikus sütit, végül innen a blogról. :-) Vicces ugyan, de azért bóknak vettem. :-) Este nem volt kedvem már ilyen nagyságrendű sütésbe belefogni, ezért kerestem valami egyszerűbbet. A süti szupi, van bár dolog vele, de megéri.

Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 4 tojás 
  • 1 dl tej
  • 1 dl olaj
  • 1 cs sütőpor
Túró:
  • 50 dkg túró
  • 15 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 5 dkg búzadara
  • 1 citrom héja
  • gyümölcs a tetejére
Sütőt elő kell melegíteni 170 C-ra, a tepsit ki kell kenni zsiradékkal és megszórni liszttel. A tojásokat ketté választjuk, a sárgáját kikeverjük cukorral, majd jöhet hozzá a tej és olaj, majd a liszt és sütőport. A tojások fehérjét kemény habbá verjük és elkeverjük a többi hozzávalóval, majd beleöntjük a tepsibe. 
A túrót elkészítjük, majd rápakoljuk a tepsibe lévő masszára, és rádobáljuk a meggyet.

Nagyon finom, krémes, egyáltalán nem fojtós sütemény.
Borisz, Neked kifejezetten ízlett, Nádja egyenként szedegetted le róla a meggyet, pedig pont az adta meg a süti pikantériáját. Klassz harmóniát teremt a savanykás meggy az édeskés túróval. 

Anya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése