2015. február 1., vasárnap

kókusz flan

Fogalmam sincs, mikor voltunk utoljára kettesben apával bárhol. Mindig velünk vagytok, ez törvényszerű. Persze az ilyen korú gyerekek mint Ti, simán jól elvannak ideig-óráig akár egyedül is otthon. Bezzeg Ti, ha csak az udvarra kilépünk, már sikítva rohantok utánunk, hogy hová tűntünk. Mivel Mesitől karácsonyra két személyre szóló ticketet kaptunk egy mexikói étterembe, nem volt dilemma, hogy el fogunk menni. Ebben az étteremben ettük ezt a desszertet. Illetve apa, én csak megkóstoltam. Fogalmunk sem volt, hogy mi ez, és nem tagadom, hogy a leírása alapján éreztem némi kockázatot a választásban. Még jó, hogy apa hajthatatlan volt és ragaszkodott ahhoz, hogy ezt kóstolja meg. Frenetikus, csodás, mennyei. Elmondhatatlanul finom. Tegnap este jutott eszembe, hogy utána terveztem, hogy elkészítem. A receptet a séf nem adta ki. A google -ban rákerestem, és magyarul is jó néhány receptet találtam. Én a következő blogon található receptből indultam ki. Annyi eltéréssel készítettem, hogy 1 zacskó kókuszreszelékkel forraltam a tejet össze. Ettől lett a kókuszos flan, kókuszos.

Íme a recept: kókuszos flan (sült tejpuding félének mondanám)
Hozzávalók
  • 250 ml tej
  • 250 ml habtejszín -  csak tejjel is tökéletesen működik -
  • 80 gr házi vaníliás cukor - sima cukor is megteszi -
  • 3 db tojás
  • 2 db tojássárgája
  • 1 zacsi kókuszreszelék - kb. 10 dkg -
  • ------
  • karamellhez
  • 100 gr cukor
  • 2-3 ek víz 
  • 1 tk ecet
Először előkészítjük a tepsit, amelynek az aljára két rétegben papírtörlőt helyeztem. Kiválasztottam a tálat, amiben a flant készítettem. Én nem pici suflé formában tettem, hanem egy viszonylag nagyobb kerámia tálba.
Az összes tojást felütöttem, majd a cukorral habosra kevertem. Közben a tejet a kókuszreszelékkel összeforraltam. A cukrot a vízzel és ecettel karamellizáltam és a kerámiatálba öntöttem, hogy vékonyan a tálat bevonja. A cukros tojással a kókusszal összeforralt tejet összevegyítettem lassan, először csak kanalanként, nehogy összerántsa a tojást. Amikor elkészült, ráöntöttem a karamellre.A tál köré a tepsiben vizet öntöttem, úgy, hogy kb. a tál feléig érjen. 165 fokra előmelegített sütőbe tettem és 35-45 perc alatt készre sütöttem.Meg kell várni, hogy kihűljön. A pudingot késsel körbe lazítottam és ráborítottam egy tányérra.

Készítettünk hozzá folyékony csoki mázat, és halmoztunk rá tejszínhabot. Ez valami isteni :-) 

Nádja, neked különösen tetszett. Borisz egyenlőre még nem barátkoztál meg vele. Szerintem nagy korodra Te is megérsz rá. 

Anya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése