2015. február 2., hétfő

hacsapuriiiiii juhééééé

Pénteken már annyira fáradt voltam, a hátunk mögött álló töménytelen munkától, hogy már azt sem vettem észre, ha magamban hangosan beszéltem, hogy idézzem: 
"az egész világ sok csupasz csábító kurva. először kedves, utána durva " Fáradt voltam és enervált, talán picit elkeseredett, és egész nap éhes. Talán leginkább pihenésre. S végre, amikor este haza értem, bár már késő volt, de győzött a gyomor és az otthoni biztatás. Neki fogtam ennek a bizonyos hacsapurinak. kiló lisztből. kelesztős. Őrült vagyok. Gondoltam. S utólag visszagondolva is azt gondolom, bizony őrült. Mert hát annyiunknak amennyien mi vagyunk szűk családunkban, nem kellett volna ilyen mennyiségből. A tészta csodás lett, a töltelék még csodásabb. Persze előtte értelmeznem kellett a receptet. Munkás. Ragacsos, unalmas munka. Még Apával is nehéz volt, pedig ő állhatatosan csak sütötte és sütötte. A végeredmény, na igen. Az mindent pénzt megér. Frissen lágy és krémes. Másnaposan is irgalmatlan jó. Körettel vagy magában, sok zöldséggel vagy mégsem. Teljesen mindegy. Megunhatatlan, abbahagyhatatlan. 
a képért szíves elnézést kérek, apa készítette, nem morfondírozta túl, ahogy esett úgy puffant

Hacsapuri - grúz sajtos lepénykenyér -
  • 1 kg liszt
  •  4 dkg élesztő
  • 3 dl natúr joghurt
  • 3 dl víz, 4 evőkanál olaj
  • 2 teáskanál cukor
  • 4 teáskanál só

 töltelékhez: 
  • 30-40 dkg reszelt sajt
  • 1 natúr tömlős sajt
  • vaj
  • natúr joghurt
  • só, bors, zúzott fokhagyma 
  • 1 tojás
Elkészítjük a tésztát. Vízben pici cukorral az élesztőt felfuttatjuk. hozzáadjuk a liszthez a sót és joghurtot, majd az elkészült élesztőt. A tésztát jól eldolgozzuk és hagyjuk had pihenjen, kb. egy órát. Azután kis fél öklömnyi gombócokat leválasztunk, amit kör alakúra elnyújtunk. Megkenjük a sajtos töltelékkel, majd a tészta széleket visszahajtogatjuk úgy, hogy teljesen zárt batyuszerűt alkossunk. Megpaskoljuk és elnyújtjuk. Így két tészta réteg közé kerül a töltelék. Nem mondom, hogy nagyon egyszerű, mert a töltelék utat talál magának, így ragacsos munkánk lesz. Serpenyőt vékonyan olajjal kikenünk és pár perc alatt mindkét oldalát pár perc alatt megsütjük. 

A töltelék nagyon egyszerű és bármilyenre készíthetjük. Én most Sajtot reszeltem, majd elkevertem tojással, joghurttal, a fűszerekkel, fokhagymával és pici vajjal, annyira hogy jól kenhető legyen.

Régen ettem ennyire finomat. Friss paradicsommal, salátával mennyei

Anya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése