2015. február 6., péntek

nevenincs diós süti

Képet sem készítettem, mert nem gondoltam, hogy ennyire fog ízleni Nektek. Mindig rágod a fülem Nádja, hogy ne küldjek iskolai eseményre bolti sütit vagy kekszet, hanem mindenképpen süssek. Nem is értem, pedig annyira nem népszerűek a sütijeim a suliban, talán mert nem túl szépek és ez távol tartja a nézelődőket. Ódzkodásuk miatt esélyük sincs, hogy mennyei örömben legyen részük, nem baj, mi tudjuk az igazat. Hiába csúnya anya sütije, finom és kész. Persze tanulhatnék vére a számtalanszor elkövetett hibámból, hogy alkalom előtt ne kísérletezzek, kockáztassak, de nem tanulok, ez van. Talán ha végre képessé válnék arra, hogy tervezzek és előre gondolkozzak. De nem. Utolsó pillanat, spájz és hűtőajtó kivág és nézzük csak, mit találok. Na abból, pont abból szokott készülni az iskolai v. óvodai rendezvényre beszállított süti.Lássuk csak. Most a kiindulási alapot a rendelkezésemre álló 12 dkg darált dió jelentette. És a Boccacco szelet receptje, amit máskor már megsütöttem. Neki fogtam, és csak azután esett le az állam, hogy nincs itthon zsemlemorzsa és a dióm is kevés, amikor már a tojásokat levertem. Óh, oh. Muszáj volt életmentő megoldásokat eszközölni, és ennek eredménye lett a nevenincs diós süti, ami Nektek viszont nagyon tetszett.

Hozzávalók:
  • 6 tojás fehérje
  • 20 dkg cukor
  • 12 dkg dió
  • 12 dkg búzakorpa - ezt találtam itthon és tettem bele zsemlemorzsa és a hiányzó dió helyett -
Ennyi az egész és jelentem tök jó. A tojások fehérjét jó keményre fel kell verni a cukorral, majd hozzáöntjük a diót és búzakorpát, jól összeforgatjuk az egészet és 200C-ra előmelegített sütőben elkezdjük sütni, de néhány perc múlva vissza is vesszük 170C-ra. Így sütjük készre kb. 25-30 perc alatt. Lehetne rá krémet készíteni, én lusta is voltam, késő is volt tegnap este, összesen egy csokimázra futotta, de tökéletes kiegészítője ennek az egyszerű sütinek.

Nádja, olyan édes voltál ma a farsangon a piszkafa lábaiddal, majd megettelek. Tini diszkó, már ott maradsz. Igaz tavaly sem volt másképpen. Eszembe jutott az az időszak, amikor én voltam gyerek és mi diszkóztunk a barátnőkkel. Az első szerelmek, vágyakozások. Olyan jó, hogy azt hiszem értem, hogy átérzem azokat az érzéseket, érdeklődéseket, amik most kezdenek munkálni bennetek. :-) Szeretlek!!!

Borisz, Te általában rém finnyás vagy, bár süti terén viszonylag elfogadó, de tény, hogy régen ettél ennél lelkesebben bármit, mint ezt a kis egyszerű semmiséget. Na jó, a múlt heti hacsapurira sem volt panaszszavad. A farsangot iszonyúan untad, egyetlen percre sem dugtad véka alá a véleményed. Szeretlek!!!

Ja, és még valami. A kimaradó tojássárgákból kiváló flant lehet készíteni. Tudjátok, amit a múlt héten készítettem. :-) (kókusz flan néven keressétek) :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése