2011. február 15., kedd

Kókuszos-kakaós kakilós keksz


Lassan kezd egybe folyni az idő, mintha állandóan kakilós kekszet gyártanék, a gyerekek olyan mennyiségbe eszik. Az eddigi összes kekszpróbálkozásom legsikeresebb válfaja a zabpelyhes keksz, bármilyen formában, bármilyen ízesítéssel. Játszani az ízekkel mindig csak félve merek, mert a gyerekek azonnal tetten érnek és elutasítják mindennemű, bármily jó szándékú próbálkozásom. Most is nagyon féltem, és persze észre is vették, hogy különbözik a natúrhoz képest, de úgy tűnik, jelen esetben nem okozott fenn akadást a bekebelezésben. Ebben az esetben kakaóval és kókusszal ízesítettem a kekszet. A kiindulási alap a natúr zabpelyhes keksz.
Hozzávalók:
20 dkg vaj
20 dkg zabpehely
10 dkg cukor
1/2 cs. sütőpor
1 tojás
12 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
3 dkg cukrozatlan kakaópor
7 dkg kókuszreszelék
Miután a vajat felolvasztottam, bele öntöm a zabpelyhet és jól elkeverem, majd hagyom néhány percet -2-3 -, hogy a zabpehely picit át puhuljon. Jöhet hozzá a cukor, majd a tojás, és szépen sorjában a többi hozzávaló is. Közben előmelegítem a sütőt 170C-ra és lapos kis kekszeket rakosgatok egy sütőpapíros tepsire. Kb. 20 perc alatt készre sül. Nagyon gazdaságos és nálunk nagyon népszerű ez a fajta keksz. Hamarosan jelentkezem a fahéjas-almás-banános változattal is, csak hogy meg ne unjatok. Fő a változatosság!

3 megjegyzés:

  1. Megsütöttem - nyami - volt sikere!!!
    Én mazsolát és apróra darabolt csokit, vagy aszaltszilvát képzelek még bele. Legközelebb úgy sütöm.
    Mmmm de fincsi volt!
    Puszi!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Gesztike, én meg csak ámulok, hogy Te milyen és mennyi finomsággal rukkolsz elő mindig? Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés