2012. február 12., vasárnap

megint hétfő... és croissant

inspiratív hét van a hátam mögött. Volt benne nyavalygás is. Meg sehogy sem és sehol sem találom a helyem. Egy percre nem tudtam kikapcsolni az agyam, és úgy éreztem, így, hogy mindegy egyes percem be van táblázva, hasonlítani kezdtem egy versenylóhoz. Most muszáj időt adnom magamnak. Nem bevágni ajtókat magam mögött. Meggondolatlanul semmiképp nem. Ehhez viszont óriási önfegyelemre van szükségem. Most, hogy ötletek születtek, nem érzem magam elveszettnek, és talán annyira kiszolgáltatottnak sem. Könnyebb lesz időt adni magamnak. És továbbra is hinni a csodákban, hogy az ötletek megvalósulásához szükséges "kellékek" összeálljanak majd. Alig várom, hogy végre megtörténjen az alapítvány alapító okiratában szükséges székhelyváltozás bejegyzése. Onnantól kezdve szabad a pálya, lehet pályázni és nem elszalasztani egyetlen adódó lehetőséget sem. A héten két álmom vált valóra. Nem tudom, van e az agykontrollnak köze hozzá, vagy csupán az élet apró csodaajándéka...... Nem programoztam, de gondolatban gyakran vágyakoztam. Apróságok ugyan, de a hétköznapi csodáim kis darabja. Diszkrét, apró, finom fekete pötty fülbevalóra vágytam. Hogy legyen, ha visszafogott hangulatomban lennék. Néha, amíg a buszra várok, útban hazafelé, betérek az egyik vásárlóközpontba, hogy ne a hidegben fagyoskodjak, amíg megérkezik a busz. Most, hogy több mint 5 percem volt, beténferegtem az egyik boltba. Az egyik bizsus állványon akciós fülbevalók voltak. És onnan kacsintott rám a pici, finom, fekete pötty füli, pont ahogyan megálmodtam. A pénztárnál ráböktem a többi fülbevaló között meglapuló kiszemelt darabra: - Ezt szeretném! - mutattam! Furán nézett rám a pénztáros, majd azt válaszolta: - Ez a többivel együtt van! - Na, ne! És mindez 290,-Ft-ért? - örvendeztem, gyermeki újjongással! - Igen! - felelte, megértő mosollyal. - Akkor visszamegyek, és választok még! - rikkantottam! Így lett majd 600,-Ft-ért 12 pár fülbevalóm, közöttünk az oly nagyon vágyott pici, apró, pötty, finom, fekete kis pötty fülivel. De ezzel még nem volt vége. A budapesti házban sok minden vissza köszön a makói házból. A bútorok, a színek, a méretek..... kivéve a hálószobánkat, ami jóval nagyobb, mint ami Makón volt. Az kuckós, zöld, és meleg volt. Ez nagy, jeges, és hűvös. Azt gondoltam, a Makón használt függönyök és kiegészítők remekül passzolnak majd ehhez a jeges árnyalatú hálóhoz is, azután hamar rájöttem, hogy bizony nem. Nem úgy a  lila, ami közel sem nevezhető meleg hangulatúnak, mégis remek. Nem volt lila függönyünk, és pénzem sem, hogy kicserélhettem volna, ezért idáig baba kék függönnyel voltunk kénytelenek beérni. A minap, amikor kedvenc turimban jártam, mintha csak rám várt volna, szinte a karjaimba ugrott a már néhány hónapja megálmodott, csodás lila függöny. Párban. Mindez 300,-Ft-ért. Szerintetek agykontroll? Vagy szimplán csoda? Vagy egyszerűen csak van és kész? 

Ma megsütöttem  Marcsi express croissant-át. Csodás lett, mennyei. Én meg annyira boldog voltam és büszke, mert képzeljétek, gyönyörűek lettek. Pontosan úgy ropogtak, és látványra is azt nyújtották, amire az ember a croissant szó hallatán vágyik. A gyerekek nem tudtak betelni vele. Habzsolták. És nekem is uralkodnom kellett magamon, hogy ne faljam be az egészet. Nem voltam ugyan előre látó, így éjszakai hűtőzés kimaradt teljes mértékben, de Marcsi utasításait betartva, hagytam had kelljenek a duplájára, és természetesen azért egy órát előtte elidőzött a tészta a hűtőben. Sajt sem volt itthon, így a sós változat ala nature volt, némi lenmaggal megszórva. De kötelezően készítettem édeset is, csokoládé krémmel, valamint csokoládé krémet elkeverve áfonyalekvárral, és azzal megtöltve. Full extrás. 

Hozzávalók:
  • 70 dkg liszt
  • 1 pohár joghurt vagy kefír (140 g)
  • 2 dl tej
  • 1 kk só
  • 4-5 ek. cukor
  • 2 tojás
  • 5 dkg élesztő
  • 25 dkg hideg vaj
  • 1 tojás a kenéshez
Azt csak jó tanácsként mondom, hogy nem kell fennakadni, ha valami hozzávaló hiányzik vagy csak részben van háztartásunkban jelen. Nekem most se joghurtom, se kefírem, de még tejföl sem volt elegendő. Kipótoltam hát tejjel. Szerintem így sem okozott csalódást senkinek. 

Csokikrém:
  • 3 ek. liszt
  • 4 ek. cukor
  • 1 ek. kakaó
  • vaníliás cukor
  • tej
  • rum(aroma)
A hozzávalókat összekeverjük, és annyi tejjel felfőzzük, hogy jó sűrű krémet kapjunk. A krém kissé kevésnek bizonyult a tészta mennyiséghez, amikor erre rá eszméltem, hozzáadtam a maradék krémhez néhány kanál áfonyalekvárt. Nem csak ízre lett különleges, de az átmeneti üzemzavart is átlendítette.

Bátran vágjatok bele. A siker tuti, mindenki boldog lesz!

1 megjegyzés:

  1. Szia Évi!
    Klassz megint a recepted, de......
    ......MUTI MEG A FÜLBEVALÓKAT IS!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés