2012. február 13., hétfő

Sheperds'Pie

Áginak szeretettel és köszönettel az Pie-ért, amit "vendégségben" járva nála láttam, és úgy megtetszett, hogy hamarosan nálunk is terítékre kerül, ígérem! Nem is olyan régen, priviben kaptam egy levelet. Nagyon kedves, bensőséges és őszinte levelet valakitől, akik most nem  Magyarországon élnek. Már több recept ötlete volt, amiket mindig nagy örömmel el is készítettem, arról nem is beszélve, hogy milyen oltári jókat lehet csevegni Vele. A Sheperds'Pie receptje is Majától származik, és mondhatom, igazán hálásak vagyunk érte. Kérlek Benneteket, tekintsetek el az igen fura tálalástól! Igen, már megint az én állatira vicces férjem kreálta, csakis Nektek. :-) Szóval, vonatkoztassatok el a külcsíntől, és koncentráljatok a lényegre! :-) Itt van végre valahára, csak is nagy vonalakban a recept:
A húsos szósz hozzávalói:
  • 60-70 dkg darált marha v. sertés hús
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • paradicsompüré
  • jó sok és sokféle fűszer ízlésetek szerint, vegyesen
Hagymát felkockázzuk, megdinszteljük, rá a hús, és a fűszerek, a végén paradicsompürével jól át rottyantva az egészet. Közben egy jó nagy adag sárgarépát felkarikázunk és félig puhára megfőzzük. Én ehhez is tettem némi kis fűszert és pici citrom levét. Egy másik edényben jó nagy adag krumplit főzünk sós vízben, majd elkészítjük gusztusunknak kedvesen, vajjal, szerecsendióval, pici tejjel, akár tejföllel. A lényeg, hogy finom krémes püré szülessen. Amikor mind a három összetevőnk elkészült, egy tűzálló tepsit előkészítek, enyhén kivajazzuk és ráöntjük a húsos masszát. Erre jöhet a répa, majd befedjük a krumplipürével. Kb 200 fokon jól össze sütjük az egészet. Akkor van kész, ha a krumplipüré elkezd barnulni. Bevallom, én picit tartottam tőle, hogy a krumplipürétől túl tömény lesz, de még nekem, nem kifejezetten krumplirajongónak is nagyon ízlett. Remélem, sikerült kedvet csinálnom hozzá a nem túl hívogató fénykép ellenére is!

2 megjegyzés:

  1. De jó, , hogy a férjed nem egy sótlan alak. Szeretem, ha valakinek van humora na!
    A receptet pedig hálásan köszönöm, lementettem és biztosan megfőzöm!

    Ágnes

    VálaszTörlés
  2. köszi Ági, szupi h. megfőzöd. Remélem ízleni fog. Én is a nálad látottakból jó néhányat kipróbálok majd. Szuper, h. életszagú konyhát vezetsz. Szeretem nagyon.

    VálaszTörlés