2014. július 21., hétfő

Almás és barackos pite ?

Talán sosem fogom megtanulni, hogy pontosan mi a különbség a pite és a lepény között, és hogy egyáltalán van e különbség? A hétvégén sütöttem két tészta között almás/barackos sütit. Pite, v. lepény :-) Szerintem több verziója itt van már a blogon, de így még nem készítettem. Valaki mesélt róla, hogy Ő hogyan készítette a tölteléket, én még így sosem, na most igen. Szerintem nagyon klassz, megéri a munka. Fél óra alatt fél tepsivel fogyott el. A fénykép vállalhatatlan, de talán már rájöttünk időközben, hogy nem pályázom babérokra a gasztroblogerek világában. A süti tésztája a meggyes változatnál megtalálható, de őszintén szólva én fejből készítem, nem méricskélek. Nagyon elrontani nem lehet. Szerintem. Itt most tényleg a töltelék volt a lényeg.

Almás:
  • reszelt alma
  • cukor
  • fahéj
  • citrom
  • 1 cs. vanília puding
  • 3 dl víz

A pudingot 5 ek. cukorral és 3 dl vízzel felfőztem, majd a reszelt, fahéjas almához vegyítettem. Az Ízesítést bátran bárki szája íze szerint teheti.
Sárgabarackos töltelék:
A félbevágott barackokat fahéjas, cukros vízben feltettem főni. Miután rottyan egyet, a barackot le kell szűrni. A pudingot ugyanúgy elő kell készíteni mint az almás tölteléknél, majd a gyümölcsöt a pudinggal elkeverjük.

A tészta egyik felét nyújtás után a tepsibe helyezzük. Lágyan megszórjuk zsemlemorzsával, majd amikor már majd kihűlt a töltelék, az alsó tészta lapon elsimítjuk. A tészta kinyújtott másik felével beborítjuk, megszurkáljuk, tojással lekenjük és 180 C-ra elő melegített sütőben megsütjük. Iszonytatóan finom! Nekem főleg a barackos tetszett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése