2011. január 7., péntek

sütőben sütött fánk

Nádja a sok csiga evés után, valami másra éhezett. A kívánság nem sokáig váratott magára, fánkot kívánt a kényes gyomra. Na gondoltam, tud ám élni! Nekem viszont semmi kedvem nem volt olajban fánkot sütögetni. Gondoltam, biztosan létezik a fánknak kevésbé macerás válfaja is, amit sütőben is meg lehet sütni.Több ötletet is találtam végül. Az E.Margit oldalán talált, számomra legegyszerűbbnek tűnő receptötletre tetten le a voksomat végül. Gondolkodás nélkül neki ugrottam az elkészítésének, így 2 óra múlva, a gyerekek - és persze én is - a szájukban érezhették a frissen sült fánkokat. A fánk tésztája nagyon fura, még sosem találkoztam hasonló állagúval. Még a sütőbe sem kerültek, és biztosra vettem, hogy valami nem stimmel vele. 
sütés előtt
sütés közben
Fogalmam sincs, milyennek kellett volna lenni a tésztának. Az enyém kissé tömör, gumis állagúra sikeredett. Azt hiszem nálam tapasztaltabbak az ilyen típusú tésztát minősítik bodagnak. Én viszont rajongom érte. Szóval, ha bodag, ha nem, én boldog voltam, mert időnként nagyon vágyom a telt, tömör, sűrű tésztafélére. Na, gondolom, hatalmas kedvet teremtettem ahhoz, hogy belevágjatok az általam ajánlott fánkprojectbe. Megértem, ha elpályáztok innen. Gondolom az már kiderült, hogy a fent ecseteltek ellenére nekem ízlett, és azt kell, hogy mondjam, hogy a gyerekek sem panaszkodtak.
Hozzávalók:
1 kg liszt
4 tojás sárgája
1 egész tojás
10 dkg olvasztott margarin
30 dkg cukor
1/2 kk. só
1/2 kk. aszkorbinsav - upsz, most jut eszembe, hogy ezt ki is felejtettem belőle -
0.5 l langyos tej
másfél csomag élesztő
A blogtulajdonos azt javasolta, hogy kenyérsütőgépe helyezzük a hozzávalókat, és bízzuk rá a továbbiakat. Nekem továbbra sincs kenyérsütőm - sajnos, de valahogy csak ide repül majd végre egy - ezért a következőképpen készítettem el. Tejben az élesztőt felfuttattam. A száraz hozzávalókat összekevertem, és hozzáadtam a tojásokat is, meg az olvasztott margarint, majd a legvégén jöhetett a már felfuttatott élesztő. Megpróbáltam szép tésztát dagaszatni belőle a tej felhasználásával. Azt hiszem ezen a téren is van még hova fejlődnöm! Amikor már képtelennek éreztem magam, hogy tovább pofozzam a tésztát, gondoltam békén hagyom egy időre. Kb. egy óra múlva elővettem újra, és nyugodtan konstatáltam, hogy nem nőtt a duplájára, mindegy, már nem volt mit tenni. Ezután felosztottam a tésztát kb. 4 részre, mert viszonylag nagy adag, és olajos felületen szép kis cipót formáltam, majd kinyújtottam kb. 1.5-2 cm vastagra, fánk nagyságú tésztákat szaggattam belőle, a közepükbe lyukat fúrtam és már mehettek is a sütőpapíros tepsire. Közben előmelegítettem a sütőt 200C-ra és kb. 15-20 perc alatt készre sütőttem őket.

5 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. nagyon tetszik, én még nem sütöttem sütőben fánkot:)

    VálaszTörlés
  3. Hé, Marcsi, miért távolítottad el az előző megjegyzésed? Olyan hálás voltam érte, hogy segítettél megérteni, hogy miért lett bodag? Még rendesen értelmezni sem tudtam, légyszi írd meg újra, had tanuljak belőle! Rendes fánkot akarok ugyanis sütni. Várom vissza a bejegyzést! Puszi előre is!

    VálaszTörlés
  4. Bocsi, de nem akarok itt okoskodni, szóban nagyon szívesen elmondom:)

    VálaszTörlés
  5. Marcsi, ez sosem okoskodás, nagyon jó segítség, amiből mindannyian tanulhatunk. Ha ideírnád az információt, talán mások is tanulnának belőle, nem csak én, és legközelebb senkinek nem lenne a fánkja v. nagy zsírtartalmú sütije bodag. puszi

    VálaszTörlés