2011. október 26., szerda

snassz kis keksz

Ma valahogy kusza összevisszaság van a gyomromban. Az a gyomortájékon semmivel össze nem téveszthető érzés. Általában stressz helyzetben. Gyűlölni kellene, nekem van hogy még is kellemes. Nem tagadom, talán mert azt akarom hinni, hogy ott van valahol azon a bizonyos napfonat körüli tájékon. Ami akár jót is jelenthet. Amikor viszont szájszárassággal párosul, akkor már feszengek, nem akarom. A sírás megtisztít. Így ha a Nádja sírásra adja a fejét, nem rosszalkodás miatt, hanem szomorúságból, nyugtatgatom, és közben azt mondogatom, nem is olyan rossz. Sírni időnként jó. Megkönnyebbítő, felszabadító. Bár közben rádöbbenek, hogy problémát nem megoldó. Hát így vagyok ma valahogy. Ma nem szívesen néztem tükörbe. Ma elveszítettem a türelmem. Ma érzékenyen reagáltam mindenre. Ma el tudnék szaladni a világ végére. Még mindig nem járok pilatesre. Még mindig nem kezdtem el futni. Még mindig nem készültem el a pályázat pénzügyi elszámolásával, és még mindig nem értem a ház csinosításának végére. Állásügyben meg? Ja kérem, azt inkább nem is említem. Ma reggel még viszonylag elégedetten. Estére szomorúan, némán. Félig dolgom végeztével. Ezernyi kérdés vetődött fel bennem. Fölösleges kérdések. Válaszok ott, bennem. Tudom, de utálom. Ma megkérdezte tőlem valaki, feleljek. - Mi az a dolog, amit leginkább említésre méltónak találnék magamban. Valamit, ami a tömegből kiemel. - nem szó szerint idéztem -. Válaszoltam. Ti, mit felelnétek erre a kérdésre?


Most egy gyors és egyszerű kekszre van csak kapacitásom. Pozsonyi kiflit terveztem. Keksz lett belőle. A megadott mennyiség kapásból duplájával kezdtem.

Hozzávalók:
  • 10 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • pici só
  • 1 citrom reszelt héja és/is leve
  • 1 dl olaj
  • 33 dkg liszt
  • 1 tk. szalakáli
A puha vajat a cukrokkal, sóval, elektromos habverővel krémesre kavarom. Jöhet hozzá a citrom és olaj is. A lisztet elkeverjük a szalakálival, majd a vajas masszával. Kis diónyi gombócokat gyúrunk, majd kissé ellapítva sütőpapíros lemezre helyezzük őket. 180 C-ra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük. A sütő ajtaját eszünkbe ne jusson közben kinyitni, mert össze esnek a kekszek. Ezt az alaptésztát bármivel ízesíthetjük, mi most a tészta egyik részébe kakaóport tettünk, a másik kész gombócokat kókuszreszelékbe forgattuk és úgy helyeztük a sütőbe. Nagyon fini kis kekszek. Nem macerásak, gyors, szuper.

2 megjegyzés:

  1. Pedig úgy, de úgy szorítottam!
    Én tudnék egy csomó olyan dolgot mondani, ami téged kiemel a szürkeségből!
    Majd keress már Skypon holnap lécci! Van már mikrofonom is ám!
    Ezer puszi!

    VálaszTörlés
  2. Van úgy néha igen.... kell sírni és jó sírni!
    Nem old meg semmit igaz, de utána esetleg másnap tisztább fejjel új erővel talán egy lépéssel közelebb kerülünk a megoldáshoz.
    Sok sikert.

    VálaszTörlés