2011. július 23., szombat

cukkinis spagóóóóóóóó, tortilla, lasagne

A múltkori frittatához csak egyetlen cukkinit használtam el, időszerűvé vált a másik felhasználása is, mielőtt megromlana. Inkább csak ötlet adónak hoztam ezt a tésztát, mint sem azt gondolnám, hogy újat tudnék mutatni, és hát emlékeztető nekem, ha kifogynék az ötletekből, hogy mit főzzek. Bevált, szóval máskor is jöhet, ráadásul baromi gyors és nem utolsó sorban, finom.
  • 1 hagyma
  • 1 cukkini
  • kis darab szalonna
  • 1/2 l. tejszín
  • só, bors, fokhagyma
A szalonnát apróra vágjuk majd kisütjük a zsírját. A szalonnákat kiszedjük és félre tesszük. A zsírjában megpirítjuk a hagymát és a megmosott, csíkokra vágott cukkiniket. Közben sózzuk, borsozzuk és adunk hozzá jócskán fokhagymát is, miután össze zúztuk. Amikor a cukkini megpuhult, nyakon öntjük a tejszínnel, egyet rottyan és kész. Tésztára halmozzuk, és a végén sajttal megszórjuk.

  • 60dkg búzaliszt
  • 25dkg kukoricaliszt
  • 2 ek olaj
  • 1 ek só
  • 4 dl víz
Hiába lótottam kukoricaliszt után, nem találtam sehol, ezért vettem kukorica darát, és azzal próbálkoztam, miután kávédarálóval megdaráltam. Már amennyire sikerült. Egyébként a liszteket össze kell keverni és a sót is hozzá adni, ezután jön a víz és olaj. A hozzávalókat jól össze dolgozzuk és cuki kis gömböt formázunk belőle. Ezután pici gömböket szaggatunk, és nagyon vékonyra nyújtjuk lisztezett deszkán. Ezután zsiradék nélkül palacsinta sütőben megsütjük őket. Majd gondosan ügyeljünk arra, hogy azonnal jól zárható edénybe helyezzük a kisült tortillákat, - fedővel lezárva -, hogy a tészta ne tudjon kiszáradni, különben úgy jártok mint én, és nem lehet majd felcsavarni, csupán törni, mint bármilyen száraz tésztát.Szerintem ízlés dolga, hogy ki mivel tölti meg, én darált húst készítettem hozzá jól megfűszerezve és átsütve. A tortillára szerencsés valamilyen kedvelt kencét kenni, majd jöhet a hús és a felcsavarás, pont mint a palacsintánál. Zöldségek bármilyen mennyiségben nagyon passzol hozzá.

Lasagne - tortillából:
 Mint ahogyan az előzőekben ismertettem, az én tortilláim kiszáradtak és töredeztek. A klasszikus módon való fogyasztás élvezhetetlenné vált, kidobálni viszont vétek lett volna. Törtem a fejem, törtem, mire jött a fenomenális ötlet, csináljunk belőle lasagnet. Pontosan úgy készítettem el, mint ahogyan lasagne tésztából szoktam. Ez a mi első számú kedvencünk.
Az előző nap a tortillához készített fűszeres darált húsból is maradt, és így az is újra felhasználásra került. A tepsi alját végig raktam tortilla lapokkal, majd bőségesen meglocsoltam besamell mártással: - olajon 1-2 fej hagymát, karikára vágva üvegesre pirítottam, majd 1-2 ek. liszttel megszórtam, és a lisztet is picit megpirítottam, majd felengedtem tejjel, sóztam és borsoztam és sűrűre főztem. Amikor a mártás a megfelelő sűrűséget elérte, szerecsendióval megszórtam. 
Tehát vissza a lasagnéhoz. Miután megkentem a tortilla lapokat a mártással, megszórtam a darált húsos keverékkel, majd jöhetett a következő lap. Így váltogattam addig, amíg minden el nem fogyott. Az utolsó réteg tetejére hagyni kell mártást, és jó vastagon megkenni, majd megszórni sajttal. És már mehet is a sütőbe. Esküszöm jobb, lett mint ha lasagne tésztából készült volna.

3 megjegyzés:

  1. Komolyan mondom tanulok tőled, annyira jó dolgokat készítesz mostanában.
    Nincs időm semmire, eszünk, amit találunk, nagyon el vagyok havazva.
    1 hónapi adminisztrációt kell pótolnom hétfőig, fele sincs kész:-(
    Holnap megyünk a kisfiam elé:-)))

    VálaszTörlés
  2. Jajj! Te nő! Hát miért nem szóltál? Adtam volna neked kukorica lisztet!
    De jó ez a csoportosított bejegyzés :-)
    A lasagnét apa nem engedte, így nem ettünk ugyanazt! Apa egyszer evett rosszat, azóta hallani se akar róla :-(
    Csütörtökön találkozunk!
    Jó utat!

    VálaszTörlés
  3. Szia Évi ! Régen voltam, de látom egyre izgalmasabb recepteket raksz fel. Na, és a tejszinhab is jóláll :-))
    Judit

    VálaszTörlés