2012. január 30., hétfő

megint hétfő...

"Közkívánatra" megint hétfő...... Köszönöm Nektek, akik hiányoltok, ha a soron következő bejegyzéssel nem jelentkezek! Ma bizony elsummantottam volna az írást..... Ha viszont szeretettel hiányolják az embert, nincs az a rossz közérzet, ami eltántoríthatna, hogy itt legyek. Éppenséggel nagyon is van miről mesélnem. A múlt hét új érzelmeket hozott. Fáradtságot, ja, és talán egyszer sem írtam még a blogban arról, hogy én is tudok lenni beteg. Rémesen rossz a közérzetem. Semmi konkrét, sem orrfolyás, sem köhögés. Tompa fejfájás és az a rémesen rossz, ködös közérzet, némi kis torokkaparással fűszerezve. Borisztól kaptam el, mert minő meglepő, Murphy nálunk a hétvégén megint látogatást tett. Megint kikaptam "az egyedül kell megküzdeni a beteg gyerekkel" áldásos jelenséget. Természetesen alkotásokban és pihenésben gazdag hétvégét tudhatok magam mögött. Az külön rossz, hogy nem érzem magam mellett Anyukám állandó közelségét. Végül egész jól megoldottam, Borisz rémes volt, a világ legrosszabb betege, kizárólag a sorban utánam következve. Azt nem tudom, Ti, kedves olvasóim, hogyan töltitek ki a napjaitokat. Zsúfolt és kapkodós, és állandóan valami megvalósításán agyalva, napotok minden egyes percét megpróbálni értelmesen kitölteni? Vagy higgadtan, bele simulva a történésekben, minimálisabb kitöltöttséggel is megelégedve. Én nyughatatlan fajta vagyok, mindig hajt valami. És rémesen bosszant, hogy nem tudok kimagaslóan jó dolgokat felmutatni. Mi tagadás, mindennapjaim része a folyamatos töprengés, mit és hogyan kellene jobban csinálnom? Kutatom a titkokat, valaki vagy valami mitől lesz sikeres. A szakdolgozatom a "Sikeres női életutak" címet viselte. Tudom nagyon jól, a siker relatív. Mindenkinek mást jelent. Nincs okom panaszra. Nagyon is nincs. De a maximalisták sosem lehetnek igazán elégedettek. Ez az állandó viszonyítás.......Női betegség ez! Mindig méricskéljük magunkat másokhoz. Várom azok jelentkezését, akik képesek önmaguk másokkal való összehasonlítása nélkül élni. Nem kell messzire mennünk. Vegyük csak a hiúságot. Vajon ő jobb nő mint Te? Szerencsére a legtöbb dolgon tudunk változtatni. Na ez a nem akármi! Fejlődés! Meg lehet tanulni angolul. - Bizony, talán egyszer még nekem is sikerülhet -. Lehet frizurát váltani! Le lehet fogyni, és el lehet kezdeni sportolni. És igen, bizony a sok sok süti mellé el lehet kezdeni egészséges finom falatokat is fogyasztani. Juhéééééééééé, kezdek megrögzött salátakutatóvá válni. Éhezek a harsogó zöldségekre, és arra, hogy én, aki világ életemben rémséges salátákat készítettem, és még rémségesebb teát főztem, végre valahára emberek számára is fogyasztható, élvezhető, nem szalmaízű salátákat készítsek. És ha már a változásnál vagy fejlődésnél tartunk, megsúgom Nektek, mi történt a hétvégén! Először is képzeljétek el, mostanában elkezdtem létjogosultságát érezni a magas sarkok viselésének! Azt hiszem kellett ehhez, hogy kilépjek a valamikori otthoni közegemből, és még valami, már nem csak anya vagyok. Az elvileg hitt "otthonka-melegítő viselet" már nem természetese, van már helye számomra is az elegánsabb viseletnek. Judit szülinapi ajándéka, - stylist tanácsadás - a hétvégén megvalósult. Tudom, hogy a nők legnagyobb része nem teheti meg, hogy ennyi sok pénzt ilyesmire kiadjon. Vagy ha megteheti, talán nincs rá igénye. De bátran biztatlak benneteket, ha barátnőtök szülinapjára ajándékon töprengtek, ne hezitáljatok. Nincs szebb ajándék, mint ha valami olyasmivel lepitek meg, ami kifejezetten az ünnepelt kényeztetéséről szól úgy, hogy magabiztosabbá és kiegyensúlyozottabbá válik tőle. Ki ne örülne valami olyasminek, ami segíti az eligazodást önnön személyisége sűrű és időnként átláthatatlan útvesztőjében? Ki ne örülne személyre szabott praktikus tanácsoknak, amelyek megfogadása által még szebbé lehet. Judit ragyogott. És én is az örömtől, mert ez a történet bizony csak is róla szólt. Legyünk őszinték, kire ne férne rá egy a  jól irányzott segítség, hogy tudatosan hangsúlyozzuk erősségeinket és palástoljuk gyengeségeinket. Gyerekek, most hogy naponta sok és sokféle ember között megfordulok, elképesztően bizar jelenségekkel találkozom! És ez bizony, közel sem pénzkérdés! Lehetünk tudatosak, és nagybetűs NŐK! Én mindenképpen erre biztatlak benneteket! 
És, hogy a szépség mellett hozzak is valamit az egészség jegyében, jöjjön a brokkolis kutymász - a recept Majától - ő karfiollal készítette:
  • karfiol v. brokkoli
  • tejföl
  • majonéz
  • sajt reszelve
  • só, bors
A zöldséget puhára főzzük sós vízben, majd kihűtjük. Közben tejfölt a majonézzel, borssal és bármilyen reszelt sajttal elkeverjük, majd összeforgatjuk a zöldséggel. Ronda, de finom, és mint tudjuk, a külső bár lényeges, de nem minden! A képen a nem hús és nem sült krumpli "miszter brokkoli kutymász személyesen"!
Jó étvágyat és szép hetet Nektek!

1 megjegyzés:

  1. De rég beszéltünk már!
    Ez a karfiolos cucc pont jól jött volna a hétvégén, de végül kirántottam.
    Sok-sok-sok puszi!!!
    Hiányzol nagyon!

    VálaszTörlés