2011. május 13., péntek

Egérke

Amikor gyerekek voltunk, Anyukám gyakran készített nekünk egérkét. Olajban sütött puha, édes, cukros finomság. Nálunk itthon minden héten készül valami gazdagabb, piros leves, ami után édes tésztaféleségért kiált a gyomrunk. Nem kis kihívás mindig valami újdonsággal elő rukkolni, ha nem akarunk folyton valamilyen metéltet, vagy palacsintát enni. Mióta gyerekeink vannak ez az első alkalom, hogy egérkét készítettem, mert bár ismertem, de az évek során elfelejtkeztem róla, ami csak mostanság jutott ismét az eszembe. Bezzeg mostantól rendszeresen kerül majd terítékre, a gyerekek ugyanis rajongtak érte.
  • 3 dl tej
  • 3 dl liszt
  • csipet só
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 2-3 ek. cukor
  • 3 tojás
Először a tejet felforraltam, majd jött hozzá a cukor, a só és szódabikarbóna, majd lassan adagolva következett a liszt is. Ezután levesszük a tésztát a tűzről és simára keverjük, majd hagyjuk, hogy langyosra hűljön. Amikor kihűl, jöhetnek a tojások sárgái egyenként, majd a tojások keményre felvert habja is. Készüljetek fel, hogy ez a művelet gyakorlatilag izzasztó, és lehetetlennek tűnő vállalkozás. Ezért én, a kézi mixerem dagasztó szálait vettem igénybe. Érdekelt is engem, hogy ezzel a habot jól szét verem. Mindegy volt nekem már, csak viszonylag egybe függő tésztát kapjak. Ez a metódus bevált. Ezután olajat forrósítottam és kanállal szaggattam a tésztát bele. Az első oldalt fedő alatt sütjük, fordítás után viszont már nem kell fedő. Fahéjas és kakaós porcukorral ettük. Megéri picit kínlódni a tészta össze állításával, mert nagyon fini. Innentől kezdve nálunk biztosan gyakran kerül majd az asztalra.

5 megjegyzés:

  1. Fevi!
    Az egértől irtózom, de ezt az egérkét bevállalnám, főleg ha Te sütnéd nekem:-))

    VálaszTörlés
  2. Gesztikém,
    az egértől én is baromira irtózom, annyira, hogy el sem tudod képzelni, és a békától is hasonlóan, de ez az egérke semmilyen rokonságban nincs az igazival, szerencsére. Megsütöm neked, megígérem, csak jöjjön össze a találka. De nem gondolod, hogy túl snassz lenne?

    VálaszTörlés
  3. ez óriási, én is kipróbálom, biztos nálunk is nagy sláger lesz :)

    VálaszTörlés
  4. Bizony, bizony Gasztro Mamikám, biztos, hogy nagy sláger lesz, és megjegyzem teljesen jogosan. millió puszi

    VálaszTörlés
  5. Vicces, anyum is készítette réges-régen, de ördögpirulának hívták :-D
    Az egérke barátságosabban hangzik :-)
    Tali?
    Puszi!
    Ildikó

    VálaszTörlés