2011. május 30., hétfő

bodzalikőr mézzel

Fogalmam sincs, lehet e még bodzát találni. Jó lenne.... Bár a szörp készítésétől idén családom minden tagja eltántorított. Cukor árak és egyebek. De leginkább amiatt, mert kiderült, hogy rajtam kívül nem nagyon issza senki meg. Csupán a magam kedvéért akkor meg minek?! Persze nem hagytam magam bodza ügyben végképp eltántorítani. Megszállottságom része ugyanis, hogy képtelen vagyok tágítani az ügyben, hogy a szezonálisan aktuális növénybe valamiféle életet leheljek. Így történt idén, hogy bodza szörp nem született, bodzalikőr lett helyette.
Hozzávalók: - No Salty oldaláról kölcsönöztem -
  • 15 bodzavirág fej - hát én biztosan többet tettem bele, szerintem lehetett a duplája is -
  • 35 dkg méz
  • 7 dl vodka
  • 1 fahéjrúd
  • 1 vaníliarúd + én ánizst is tettem bele
  • 3 dl víz
A bodzavirágocskákat le kell vágni a fejekről, csupán a vékonyka zöld szárakat hagyjuk meg. A mézből 25 dkg-t felváltva a virággal jól zárható befőttes üvegbe rétegezünk. Vagyis virágok, aztán jöhet egy kis méz, majd megint virágok és így tovább, de valahol közben közé rejtjük a fűszereinket is. Amikor ezzel megvagyunk, nyakon öntjük az egészet a vodkával. Azután jól lezárjuk és 2-3 napig - én egészen pontosan csak másfél napig - érleljük, úgy, hogy napi többször jó alaposan megrázogatjuk. Ezután a maradék 10 dkg mézből és a 3 dl vízből szirupot főzünk, majd kihűtjük, és hozzá adjuk a virágos, vodkás részhez. Majd a legeslegvégén le szűrjük, és már kész is, jöhet a kóstoló.
itt a kóstoló. unokatesómnak ízlett. már megérte.....

5 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet! :) Nekem is ízlett!:))

    VálaszTörlés
  2. És milyen fincsi volt :-P Még gyógyszerre is :-) Jó kedvem lett tőle :-D
    Puszi!

    VálaszTörlés
  3. Az a részeg kacsa meg már bele is fulladt...

    VálaszTörlés
  4. Milyen jó kis ötleteid vannak:-)))
    Nagyon tetszik. Lehet idén megint kimaradok a bodzaszezonból.

    VálaszTörlés
  5. Hmmm...jòl hangzik, kipròbàlom:)
    Nézz be hozzàm egy kis Máraira...

    VálaszTörlés