2010. november 29., hétfő

Tejszínes-Narancsos sajtkrém torta

Tegnap írtam bejegyzést. Arról a töltött káposztáról, amit életemben először készítettem el, és Anyukámtól tanultam. Állati jól sikerült, megkockáztatom, hogy pont annyira mint az Anyukámé. A töltött káposzta olyasmi számomra, mint a beigli. Jó pár helyen volt már szerencsém megkóstolni. És ahány helyen ettem, annyi féle volt. Volt, ahol kifejezetten tájjellegűre készítették, pl. szabolcsi töltött káposzta, volt ahol nagyok voltak a gombócok, volt, ahol sok pici, volt ahol édeskés volt, és volt ahol alig volt szaftja. Én az Anyukáméra esküszöm, ami maga a tökély. Gazdag, dús, szaftos, és egyszerűen megunhatatlan, jó sok tejföllel, és isteni puha kenyérrel maga a mennyország. Amikor tegnap megírtam a bejegyzést, és éppen csatolni szerettem volna az igen csak rondára sikerült fényképet mellé, ami alapján nehéz lett volna elhinni, milyen mennyei ez az étel, abban a pillanatban fagyott le a rendszer és szállt el tőlem nagyon messzire minden, amit írtam. Állatira berágtam, és fordítottam hátat gondolkodás nélkül a gépnek. 

Ma újult erővel ülök ide és jegyzem le annak a tortának a receptjét, amit a mai ebédhez készítettem. Nem volt semmilyen apropó azonkívül, hogy imádok sütni, és még annál is jobban enni, na meg, hogy kimaradt 4 db tojás sárgája, és kb. 1-1.5 dl tejszín. Tegnap este összeállítottam egy kis linzertésztát,a hűtő hidege úgy sem árthat neki, és reggel találtam ki, hogyan állítsam össze hozzá a krémet.
Tészta:
mivel nem találtam itthon egyetlen porszem fehér lisztet sem, ezért kb. fele-fele arányban rozslisztből és tönkölybúza lisztből készült a tészta. Arányok 3-2-1 azaz, mivel pici adagra volt szükségem egy kb. 24 cm átmérőjű kerek tortaformához, max. 20 dkg lisztet, 10 dkg vajat és 5 dkg cukrot és pici sütőport gyúrtam össze. Reggel ezzel a tésztával kibéleltem a tepsit és picit betettem a 180C-re előmelegített sütőbe.
Krém:
elöljáróban had jegyezzem meg, hogy nem tudok pontos adatokat mondani, csupán megközelítőleg, mert mindent csak össze dobáltam érzéssel, és annak függvényében, mi állt a rendelkezésemre, és milyen mennyiségben.
4 tojás sárgája
cukor kb. 15 dkg
vanília - ki hogy szereti, aroma, esszencia, kivonat vagy eredeti -
2 ek. kukoricaliszt
1 narancs héja és leve
kb. 30-35 dkg natúr sajtkrém
A fent leírtakat elkevertem és felfőztem sűrűsödésig. Majd ezután kevertem hozzá a natúr sajtkrémeket. Ezután az 1-1.5dl tejszínt pici cukorral jól felvertem, majd a már kihűlt - én nem tudtam addig várni, amíg teljesen kihűl - tojásos narancsos krémmel óvatosan elkevergetem. Mire mindezzel megvoltam, a tészta már elősülögetett, vagyis jöhetett a krém rá, majd vissza toltam a sütőbe. Kb. még 25 percig sütöttem, persze fogalmam sem volt, hogy vajon a tésztát megégettem e vagy sem, és azt sem, hogy jól átsült e. Nem égettem meg, és át is sült, és még finom is lett. Nem tudtam, hogy a felvert tejszínes krém, hogyan fog viselkedni a sütőben, de soha többé nem fogok tartani tőle, mert gond nélkül ment minden.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése