2011. március 31., csütörtök

Medvehagymás pestóval töltött csiga

Azt javaslom, szorítkozzunk a konyha berkeire. Mert ha én most ide köpném ami az agyamban van, azt hiszem,  mindenki sírva menekülne. Nem bocsátkoznék most mély filozófiai eszmefuttatásokba. Hatványozott oka van, hogy miért nem. De ha valaki egyszer az életemben meg tudná nekem magyarázni, miért pont akkor történik minden undorító maszlag az ember életében amikor egyedül van a két kis gyerekével, hát, nagyon hálás lennék. Ne, csak kérlek, ne gyertek nekem azzal, hogy azért mert, bevonzzuk, kisugározzuk, és blablabla........Mert én olyan konkrét eseményekre gondolok, amik ugyan érintik az életemet, de mégis rajtam kívül állnak, velem egyszerűen csak megtörténnek. Elszenvedem őket. Persze, persze, megerősítenek! Igen, és még tanulok is általuk! És hát igen, megfizetjük a tanulópénzeket! Na, hagyjuk ezt. Nem akarok tanulópénzt fizetni! Már rohadt sok tanulópénzt fizettem! Egyébként meg nem tudom érződik e, hogy rohadtul mérges vagyok! Evezzünk hát kellemesebb vizekre!

Amit ma hoztam nektek, Gesztenye érdeme! Ugyanis ha Ő nem küld nekem az ország másik részéről postán medvehagymát, biztosan nem állt volna módomban előrukkolni a csodás medvehagyma pestóval, amely szerves alkotórészét alkotta a csigáimnak. 
 El sem tudom mondani, milyen nagyszerű volt újra csomagot kapni. Pakkot kapni, pont mi Nyilas Misi. Pakkot kapni, pont mint egyetemista koromban. Anyukám védő, óvó, gondoskodó anyai szeretete mentőövként nyúlt utánam és mindig a megfelelő pillanatban érkezett meg csomagja, és mentett meg az éhenhalástól.

A férjem szerint pazar csigák lettek.
Szerintem meg állatira zsírosak. Egy biztos, fojtós nem volt, sem száraz. Most, hogy ismerjük a problémát, ha kedvetek szottyan, egyszerűen csak kevesebb vajjal készítsétek vagy vaj helyett natúr sajttal keverjétek a pestót. 
  • 80 dkg liszt
  • 4 dkg élesztő
  • 1.8 dl víz + 2 dl víz
  • pici cukor
  • olaj
  • 3 tk. só
  • töltelékhez: vaj, medvehagymás pestó, reszelt sajt
Az élesztőt a pici cukros langyos vízben fel futtatjuk. A lisztet a sóval elkeverjük, majd jöhet az élesztő és víz. Na és persze az olaj és jó kis tésztát dagasztunk belőle. Hagyjuk pihenni kb. 45 percig.
Aztán a formát kivajazzuk, sütőt bekapcsoljuk 200 C-ra had melegedjen. A tésztát miután átgyúrtuk kb. 1 cm vastagra nyújtjuk, töltelékkel megkenjük - vagy vaj pestóval kikeverve v. natúr sajt pestóval kikeverve - és reszelt sajttal jól megszórjuk, majd feltekerjük pont mint a bejglit és csigákat vágunk belőle majd a formába helyezzük. Jöhet az újabb pihenő idő - kb. 30 perc -. Mielőtt sütőbe tennénk őket jól megszórjuk reszelt sajttal és nincs más hátra mint előre, várni a csodás végeredményre!

4 megjegyzés:

  1. Fevikém!
    Istenien néz ki, nagyon ügyes vagy.
    Próbáld meg feledni az emberi gonoszságot, irigységet.
    Meglátod szebb napok is jönnek, csak legyél erős.
    Örülök, hogy ízlett a medvehagyma:-))

    VálaszTörlés
  2. Remélem nem történt semmi gond veletek! "csak" a múlt héten kezdődött, városunkra oly jellemző furkálódás?
    Jobban szeretem, mikor kidühöngöd magad, mert ez a visszafojtottság nagyon rosszat sugall...
    Amúgy én nem hiszek a bevonzásban, és hasonlókban, de az tuti, hogy kaptál jó nagy kanállal az Életből... tanulópénzt...
    Puszillak! Fel a fejjel :-)
    Ildikó

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez a csiga nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
  4. A csiga guszta, a mérget meg add ki, mert téged is megmérgez!

    VálaszTörlés