2010. október 29., péntek

Amerikai sütőtökös Halloween napi torta


Ez egy igazi, eredeti amerikai halloween-es torta recept. Nádja ovis barátnőjének Anyukájától sikerült megszereznem ezt a receptet, és hogy mi a garancia arra, hogy ez egy eredeti amerikai recept? Hát először is Lilla anyukájának szavahihetősége, és az, hogy legalább egy évet éltek Amerikában. Halloween napi partyn voltak és az ottani anyukák egyikétől szerezte meg. Szóval ez egy szuper titkos recept.
Ezután a kissé eltúlzott felvezetés után kötelességemnek érzem, hogy a recept ismertetése során beszámoljak majd azokról az aprónak cseppet sem mondható hibákról, amiket én követtem el. Többek között ezen hibák egyike miatt képtelen lennék megbízható minősítéssel szolgálni, mert ez bizony mamutméretű hiba, nem sütöttem ugyanis megfelelő ideig. És hogy ez hogyan történhetett? Fogalmam sincs. Esküszöm, jó párszor ellenőriztem, fogpiszkálót szúrtam a sütibe és igen, jónak találtam. Már vagy 2 órája kivettem a sütőből, amikor ismételten előjött a tortakérdés, ugyanis kisbarátot vártunk délutánra, és mire megérkeztek, szerettem  volna, ha minden pikk-pakk kész. Nekiláttam hát, és elkezdtem ketté vágni a tortát, és amikor kihúztam a kést, azt hittem hanyat vágom magam, ugyanis a kés éle csupa ragacs volt. Komolyan sírni támadt kedvem, amikor felismertem a tényt, hogy mekkora marha vagyok. Na innentől kezdve jött a dilemma, hogyan menthetném meg a süllyedő hajót. Nem vall túl nagy kreativitásra, de egyszerűen a torta felső részét vissza borítottam a helyére, vissza kapcsoltam a sütőt és vissza toltam a sütit a sütőbe egy második nekifutásos sütésre. Na ebben a pillanatban már sikítoztak a gyerekek, hogy kisbaráték megérkeztek. Így vártuk hát, a mi vendégeinket. 
Na de tényleg, és a torta? Nekem nagyon ízlett, de igazából akkora sütizabáló vagyok, hogy kevés sütire mondok nemet. Talán a tömény vajkrémes sütik csak, amitől kicsapódik a biztosíték nálam. Szerintem a sütiben egyébként nincs semmi extra magyartól eltérő csak amerikai,  vagy Halloween -es vonás a sütőtökön kívül. Ráadásul pont olyan rondára is sikeredett mint a blogomon már megtalálható répatorta. Kicsit visszagondolva, nem csak külalakra de jellegében is leginkább a répatortához hasonló ez a mennyei sütőtökös torta.
Hozzávalók: 
3 tojás
150 ml sütőtökpüré
250 ml cukor
1 tk. só
1 tk. sütőpor
1/2 tk. fahéj
180 ml liszt
180 ml dió
A tojás sárgáját kikavartam a sütőtökpürével, cukorral, pici sóval, sütőporral és fahéjjal, amikor rádöbbentem, hogy ehhez a sütihez dió is kell. Majd követte a döbbenet,  ugyanis nem volt.  Vagyis hát dió volt itthon, de nem volt megtörve, én voltam ugyan, de egyedül a gyerekekkel, nyakunkban loholva a délutáni altatás vészjósló tudatával. Nyomban elkezdtem törni a fejem, mivel helyettesíthetném a diót, ami van is itthon, de hamar szembesülnöm kellett a szomorú tudattal, hogy nincs más megoldás, törnöm kell., mert nem tudom kiváltani semmivel. Egyébként sütőtökpürém sem volt, volt viszont itthon sütőtök, de esély az nem, hogy a sütőben időre megsüssem. Neki veselkedtem gyorsan a töknek. Megpucoltam, és iciripicire felvagdostam, dobtam rá egy kis margarint és egy kotliban a gáztűzhelyen odaraktam, had puhuljon magában. Közben gyorsan diót törtem, de nem mondom, hogy nem nehezítette a helyzetem és lassította a haladást a diózabáló siserehad a gyerekek személyében. A tök viszonylag gyorsan megpuhult, én meg gyors döntést hoztam, hogy ha még az esti altatás előtt végezni akarok, diódaráló összeszerelgetése helyett, a diót mozsárban gyorsan áttöröm. Szerintem nem volt rossz döntés, sokkal markánsabban lehetett a diót - és persze a héját is - érezni a sütiben és persze a szánkban. Na amikor már dió is volt, akkor a már előtte összekevert masszához öntöttem a diót és lisztet is. Jó kis ragacsos, sűrű masszánk született, de semmi gond, mert még ezután következett a 3 tojás felvert fehérje. Amikor azzal is megvoltam, szépen összevegyítettem az egészet. Közben bekapcsoltam a sütőt 370C-ra, illetve kapcsoltam volna, ha a mi tűzhelyünk max hőfoka nem 270C lenne. Tehát bekapcsoltam 270C-ra, és betoltam a már előmelegített sütőbe a kivajazott, kilisztezett tepsibe előkészített sütit. A recept 15 perc sütési időt javasol. Kicsit erősnek éreztem ezt a hőfokot, de gondoltam nem kekeckedem, biztosan valami speckó dolog miatt lényeges a nagy meleg, és szépen elkezdtem elmosogatni. A jó néhány percnyi eszmélésemkor, amikor a sütire rápillantottam, azt hittem elájulok, ugyanis egy négerbarna sütifedővel találtam szembe magam. Persze a nagy hő miatt inkább égett, kérgesedett mint sült, de csak a külső réteg, belül meg nyers maradt. Szerintem a 200C-os sütési hőmérséklet lehet a tökéletes.
Krém:
25 dkg natúr krémsajt
2 tk. vaj
1 tk. vaníliaaroma
150 ml porcukor
Az összetevőket szépen elkeverhetjük és kapunk egy nagyon gyors és finom krémtúróra hasonlító krémet. Én nyomtam hozzá jó sok citromlét is, mert nekem hiányzott egy kis fanyar, savanykás íz belőle. Nagyon fincsi, de tényleg. A ronda de finom kategória, bár biztos vagyok benne, hogy sokan szépre is meg tudják csinálni, de a kezdeti idétlenkedéseim következtében, erre nem volt most esélyem. 
Miután visszatettem a sütőbe, tökéletesre ugyan nem sült, de sokat javult a helyzet, már ami a torta nyers részeit illeti. Az utósütés persze nem lett az igazi, és a türelmetlen vendégek sürgetése miatt hamarabb vettem ki megint a sütőből mint kellett volna. És elkövettem immáron az utolsó hibát, a krémet azonnal rákentem a még forró tortára. Ettől persze folyóssá vált, de akkor már kit érdekelt. A képek önmagukért beszélnek. Tudom, a leírás  és képek  sem  csábítanak azonnali sütésre, mégis bízom benne, akad majd pár elszánt ember, akik elkészítik és mégis örömüket lelik majd benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése