2010. október 18., hétfő

tárkonyos, tejszínes csirkeragu leves


Olyan finom, de tényleg, hogy legszívesebben állandóan ezt a levest lefetyelném. Nádja félre tolta és köszönte szépen nem kérte. Mentségemre legyen mondva, hogy Ő ebédel az oviban, szóval azzal nyugtattam magam, hogy nem éhes. Borisz viszont előszeretettel ette - de az is lehet, hogy ezt elősegítette az apukája által felajánlott cukormotiváció, abban az esetben, ha szépen ebédel.
Hozzávalók:
hagyma - 1 fej
csirkemell - 30-40 dkg
gyökér, répa, petrezselyem 1-1 szál + bármilyen zöldségféle jöhet bele
tárkony, só, bors, citromlé
tejszín
A hagymát felkockázzuk és olajon megfonnyasztjuk. Amíg elkészül, a csirkehúst felkockázzuk, és amikor a hagyma elkészül, rádobjuk a husikat és addig kevergetjük, míg a hús kifehéredik. A megpucolt zöldségeket is is bele tesszük a fazékba, és felengedjük az egészet vízzel. Beleszórjuk a fűszereket is és várunk, hogy minden megpuhuljon. Tejföllel is be lehet habarni a levest, vagy rántást is lehet csinálni, én most csak szimplán tejszínnel készítettem. Amikor minden megpuhult, összerottyantottam a tejszínnel az egészet, és a citromból kifacsart levél ízesítettem, ezt  mindenki egyéni ízlésének megfelelően tegye.
Majd elfelejtettem, hogy mielőtt ráöntöttem volna a tejszínt a levesre, csipetkét szagattam bele, és csak mikor néhány perc alatt az is megfőtt, öntöttem fel tejszínnel. Amikor több időm van, és több hozzávaló itthon, akkor a csipetkét is szoktam ízesíteni, bármilyen fűszerrel.
Borisz addig erőszakoskodott, míg az ütött-kopott autója is felkerült a fényképre
Hála mára
Amikor ma mentem a Nádjáért az oviba, az egyik ovónénije azt mesélte a Nádjáról, hogy hihetetlenül rendes gyerek, és értelmes, és ........................... Szóval csupa nagybetűs dicséret. Az mondta, bár minden gyerek ilyen lenne. El sem merem hinni! Akkor ezek szerint valahol, mégis van látszata annak, hogy foglalkozunk vele! Egyébként, ha mérges is vagyok rá, azért büszke is, mégis csak a mi gyerekünk!
csokis a szája a mai nap kisangyalának

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése