2010. október 8., péntek

Szilvaleves

Szilvaleves, az anyai nagymamámtól megörökölt bögrében

Mióta az ősz beállt, az őszi idénygyümölcsökből és zöldségekből készült ételekre éhezek. Ennek eredményeképpen készült el életünk első sárgadinnyelevese is, ami elképzelésem szerint szilvából készült volna. Most, végre elkészült az általam oly hőn áhított szilvaleves. Tudatos szervezés előzte meg, és célirányos vásárlás, nem hagyva magam semmilyen elcsábulásnak. Csakis szilva, ez lett! E leves számtalan előnyének egyike, hogy nagyon hamar elkészül. Hátránya, hogy jól el lehet vele pepecselni, legalább is, ha kényes ízlésű családtagunk is van, akinek megakad a feneke lyukán a szilva héjja. A mi családunkban több ilyen tag is van, velem az élen! Közben rájöttem, micsoda ellentmondásba ütköztem, hiszen, hogyan készülhet el valami gyorsan, ha sokat kell vele pepecselni. Hát úgy, hogy van egy áldott jó férjünk - aki azért természetesen nem hibátlan - és ő segít megszabadulni ennek a sok kis szilvának az undok héjjától.
1 kg szilvát vásároltam, amit megmosás után bele dobtam egy lábasba és vízzel feltettem forrni. Picivel forrás után, elkezdtem lehúzogatni a forró szilvákról a héjjukat. Mielőtt még hülyének néznétek, nagyon is megpróbáltam lehűteni őket, de nem sikerült maradéktalanul. A szilva felét összeturmixoltam, míg a megmaradó részét a szép piros főzőlével, - amit a szilva hagyott maga után -, feltettem főni. De nem magában ám, hanem ínycsiklandó fűszerekkel, úgy mint fahéj, szegfűszeg, egy citrom lereszelt héjjával és cukorral. Ezután jött bele a vörösbor, a citromból facsart citromlé és az összeturmixolt szilvapép. Egyébként meg azon gondolkodtam, hogy a rum is állatira klappolt volna a leveshez. Legközelebb azzal is kipróbálom. Amíg ez a fincsi fűszeres lé elrotyogott a gázon, kikevertem egy jó fél csomag vaníliás pudingport tejföllel, és szépen lassan adagoltam hozzá egy kis forró levest. A végén ezt a fincsi tejfölös pudingos masszát átöntöttem a szilvás alapleveshez, és most így az egészet, utoljára még egyszer összefőztem. Próbálom magam visszafogni, mert tudom,  tulzott lelkesedésre való hajlamom miatt, hajlamos vagyok érzelmileg túlfűtötten fogalmazni, de számomra, a gyümölcslevesek közül jelenleg, a szilvaleves az abszolút kedvenc. Meleg, simogató, bársonyos, mi másra vágynánk hát, egy hideg őszi napon!
Nánnósztyui=Nádja és a leves 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése