2010. október 17., vasárnap

Rakott babos tészta

a kapor, olyan jó..........
Kaptunk ajándékba zöldbabot, amit speciel én nagyon szeretek. Persze ilyen - olyan formában mindig ugyanaz készül belőle . Leves, főzike vagy rakott bab. Annyira kreatív vagyok, hogy a fantáziám elvezetett a fejemben ötletszinten megjelenő 3-asból, egészen a rakott babig. Megfogtok lepődni, de isteni ötletem támadt, rizs helyett tésztával csinálom. Jó, jó csak vicc volt. Csak nem gondoljátok, hogy komolyan gondolom, hogy én találtam fel a spanyolviaszt!? Tudom, hogy nem új, de gondolom, ahány ház annyi szokás alapon, érdekes lehet, hogy ki hogy csinálja.
Hozzávalók:
bab - kinek mennyi van
tészta - kb. 50 dkg
darált hús - kb. 50 dkg
hagyma - 1 nagy fej
olaj - a hagyma és hús alá
tejszín - kb. fél liter
tejföl - 1 nagy doboz
tojás - ki mennyit szán rá, v. mennyit talál otthon
sajt - akár a tojásnál
fűszerek - szabadon, ízlés szerint - kapor, koriander, mustármag, só, bors
A babot szépen feldaraboljuk 2-3 cm-es kis csövecskékre, - jelen esetben az én nagyon jó segéd kiskuktám csinálta -, majd feltesszük vízben főni. Ha puha, kész. A tésztát is a szokásos módon előre megfőzzük. Szerintem tök mindegy, milyen formájú tésztát használunk, bár lehet, hogy valaki nálamnál sokkal nagyon szakértő, megtudna cáfolni eme elképzelésem ellentétéről. Közben sem tétlenkedünk, neki fogunk a fincsi husis szósz előkészítésének. Egy jó nagy fej hagymát felkockáztam, és olajon üvegesre fonnyasztottam. Amikor ezzel megvoltam, zsupsz rá a darálthúst, és miközben kevergettem, hozzá adatam a fűszereket. Tudom, hogy nem szabadna túl fűszeresen enni, ennek az információnak a birtokában is, hajlamosak vagyunk nem ki sajnálni egyetlen ételünkből sem a fűszereket. Ennek az ételnek az elékészítésénél 2-3 karakteres fűszert  használtam. Vagyis kapor, és kapor és kapor, minden mennyiségben, amíg az én férjem be nem szól, hogy na az azért az már elég lesz. Tettem bele koriandert egészben és mozsárban megtörve, és az általam oly nagyra becsült mustármagot, egészben és megtörve. Imádom, próbáljátok ki, elképesztően jó fűszer. Ja, és hát persze a két alap, só és bors, amit én most majd elfelejtettem, de gondolom azért is, mert annyira természetes. Amikor a husi szépen kifehéredik, ráütöttem két tojássárgáját és csak kevertem és kevertem. Majd a végén elkövetkezett az általam oly nagyra becsült, de nagyon is tudom, hogy mennyire hízlaló és még milyen negatív jelzőkkel illetett tejszín, amiből majd fél litert ráöntöttem, majd vele együtt összefőztem. Tepsit kikentem margarinnal, és beterítettem egy réteg tésztával. A tésztán elosztottam a hús teljes mennyiségét, majd a befedtem a maradék tésztával az egészet. Ezután egy nagy doboz tejfölt elkevertem 1-2 tojássárgájával, és ha kicsit sűrűnek találom, akkor egy kis tejjel hígítom. Az így előkészített tejföllel megkenem a felső tészta réteg tetejét, majd jó vastagon befedem reszelt sajttal. Közben elkezdjük a sütőt előmelegíteni 180C-ra, és mivel csupa előre előkészített hozzávalókból áll ez az éltel, nem túl sok idő  kell  az összesütéshez Nekem nagyon ízlett, és a többiek sem panaszkodtak, szerintem hajrá, próbáljátok meg!!!
a fincsi babos a padláson talált gyönyörű tányéron

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése